De Familievereniging ondersteunt de familie en cliëntvertegenwoordigers van cliënten van Bartiméus bij het vervullen van hun taken ten behoeve van de cliënt.

Over de links

Op deze pagina treft u een aantal links naar organisaties die verwant zijn aan de Familievereniging Bartiméus of informatie bieden over de gehandicaptenzorg.

Kans Plus

www.kansplus.nl

KansPlus is een landelijk belangennetwerk dat zich inzet voor een goed leven voor de mens met een verstandelijke beperking. De Familie-vereniging is lid van KansPlus. Een groot aantal familieverenigingen is daar lid van. De Familievereniging is met meerdere leden vertegenwoordigd in de initiatiefgroep van KansPlus. Deze organisatie vertegenwoordigt, samen met andere belangenbehartigers, mensen met één of meerdere beperkingen bij de beraadslagingen met het ministerie, de Tweede Kamer, zorginstellingen, etc. over zorgwetgeving, etc.. Eén van de activiteiten van KansPlus is het verzorgen van webinars, interviews over een thema rond de gehandicaptenzorg.

Ook Jij

www.ookjij.nl

Deze stichting maakt internet toegankelijk voor mensen met een verstandelijke beperking, die niet of nauwelijks kunnen lezen. Op de site kunnen zij zich informeren, plezier maken en contacten leggen met anderen in hun vrije tijd.

Vereniging Bartiméus Sonneheerdt

www.steunbartimeus.nl

Doof Blind

www.doofblind.nl

Deze website geeft objectieve en onafhankelijke informatie over alle aspecten uit het dagelijks leven van mensen met doofblindheid. De organisaties Bartiméus, Kalorama, Koninklijke Kentalis en Koninklijke Visio hebben samen met het CCE Nederland het initiatief voor deze informatieve website genomen.

Ministerie van VWS

www.minvws.nl

Dit is de website van het ministerie van VWS. Hier vindt u bijvoorbeeld maatregelen met betrekking tot vergoedingen en allerlei andere overheidsinformatie betreffende de zorg.

Viziris

www.viziris.nl

Viziris is dé netwerkorganisatie van mensen met een visuele beperking. Onder het motto ‘Oog voor een toegankelijke wereld’, treedt Viziris op als belangenbehartiger, lobbyist en adviseur en werkt zo aan concrete oplossingen voor mensen met een visuele beperking.

Kek

www.samenkek.nl

KEK helpt bij zorgen over het gedrag van een kind.

Mezzo

www.mezzo.nl

Mezzo is een landelijke vereniging voor mantelzorgers.

Steffie/Snap je geld en Leer zelf online

www.steffie.nl
www.leerzelfonline.nl
Steffie, eenvoudige websites en
Leer zelf online, E-learning voor kwetsbare groepen maken websites en technologie met een menselijke maat. Waarom? De wereld om ons heen wordt veel te ingewikkeld. Leer Zelf Online maakt daarom begrijpelijke en wel toegankelijke informatie voor diverse kwetsbare doelgroepen.

Steffie.nl nodigt u uit door de oproep: Kom je ook naar Het Grote Geldfeest op 3 februari 2018 bij de lancering van de nieuwe website: Snapjegeld.nl in de Winkel van Sinkel te Utrecht. Via de oproep kunt u zich voor deze gebeurtenis aanmelden.