De Familievereniging ondersteunt de familie en cliëntvertegenwoordigers van cliënten van Bartiméus bij het vervullen van hun taken ten behoeve van de cliënt.

Nieuws en actuele ontwikkelingen

Mantelzorg

Graag wil Bartiméus de familie of andere cliëntvertegenwoordigers betrekken bij de zorg rond de cliënt. De familie of cliëntvertegenwoordiger kent de cliënt vaak al een leven lang en is een belangrijke schakel in de driehoek Instelling – Cliënt – Cliëntvertegenwoordiger. Bartiméus heeft een Beleidsplan Mantelzorg opgesteld. Hierin staat uiteengezet wat de visie van Bartiméus is op de rol van vrijwillgers, mantelzorgers en wettelijk vertegenwoordigers in de zorg voor de cliënt.

Medenzeggenschap

Op grond van de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen hebben cliënten medezeggenschap in het te voeren beleid binnen Bartiméus. Dit gebeurt via de Cliëntenraad Wonen, die de Directie van Bartiméus kan adviseren over het beleid. In de Cliëntenraad zitten zowel cliënten als cliëntvertegenwoordigers. In 2014 zijn enkele leden van de Familievereniging gekozen in de Cliëntenraad.