De Familievereniging ondersteunt de familie en cliëntvertegenwoordigers van cliënten van Bartiméus bij het vervullen van hun taken ten behoeve van de cliënt.

Bewindvoerders en mentoren

Over de stichtingen

De Familievereniging heeft samen met Bartiméus twee stichtingen opgericht die zich bezighouden met bewindvoering en mentoraat ten behoeve van cliënten die niet voor hun eigen belangen kunnen opkomen en geen wettelijk vertegenwoordiger meer hebben. Deze groep cliënten is de laatste jaren sterk in aantal toegenomen.
De stichtingen zijn de Stichting Bewindvoering Cliënten Bartiméus (SBCB) en de Stichting Mentoren Bartiméus (SMB).

Oude boeken

Bewindvoerder van cliënten

Stichting Bewindvoering Cliënten Bartiméus (SBCB)

De SBCB bestaat sinds 1994 en treedt op als bewindvoerder van één of meer cliënten van Bartiméus of een daaraan verbonden instelling. Elke bestuurder van de SBCB fungeert als uitvoerend bewindvoerder van die cliënten, voor wie het bewind aan de SBCB is opgedragen. Het bestuur bestaat uit 9 leden.

Kinderen die naast elkaar zitten

Mentoren voor cliënten

Stichting Mentoren Bartiméus (SMB)

De Stichting Mentoren Bartiméus is opgericht in op 30 janauri 2013. Zij werft o.a. mentoren voor cliënten van Bartiméus/Sonneheerdt die op het gebied van zorg geen wettelijk vertegenwoordiger meer hebben. Daarnaast ondersteunt zij de mentoren bij de uitvoering van hun taken o.a. door het aanbieden van scholing. Het bestuur bestaat uit 3 leden.

Jaarverslagen en jaarrekeningen

Jaarverslag SBCB

vanaf 2015

Hier vindt u de jaarverslagen van de Stichting Bewindvoering Cliënten Bartiméus.
Jaarverslag SBCB 2015
Jaarverslag SBCB 2016
Jaarverslag SBCB 2017

Jaarverslag SMB

vanaf 2015

Hier vindt u de jaarverslagen van de Stichting Mentoren Bartiméus.
Jaarverslag SMB 2015
Jaarverslag SMB 2016